
Servicedeskmedarbetare på heltid till Itsam i Mjärdevi
Trivs du i en social och omväxlande vardag där du gör konkret skillnad för användaren och vill du arbeta i en bred, utvecklande roll inom IT-support och kommunal service? Då ska du se hit!
Kommunalförbundet Itsam
Linköping
Enligt överenskommelse
Heltid, 100 %. måndag-fredag 7-17
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Itsam är ett kommunalförbund som ansvarar för all IT-verksamhet åt 5 års medlemskommuner: Ödeshög, Vimmerby, Ydre, Boxholm och Åtvidaberg. De är ett härligt gäng med bred och viktig kompetens inom kommunal IT-drift och användarstöd. Sedan 1 september har servicedesken även tagit över kommunväxlarna för Åtvidaberg och Boxholm, vilket innebär att deras uppdrag växer och deras roll får ett ännu större fokus på service, dialog och kommunikation.
Som servicedeskmedarbetare hos Itsam arbetar du i deras 1st line-support och tar emot ärenden via telefon, växel, mejl och ärendehanteringssystem. Du blir den första kontaktpunkten för användarna, vilket gör att både ditt bemötandet och serviceförmåga blir avgörande för användarens upplevelse. Utöver att koppla samtal, guidea och ge stöd samt registrerar och följa upp ärenden via växeln kommer du att utför grundläggande felsökning, följa etablerade processer och bidrar aktivt till att utveckla dem. Arbetet innebär även nära samarbete med kollegorna som sitter i 2nd line. Rollens bredd gör att du får arbeta med ett stort spann av uppgifter – från enklare supportärenden till mer komplexa utmaningar tillsammans med de mer erfarna teknikerna.
Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta 50 % på distans efter onboardingen
- En arbetsplats där mycket händer
- En prestigelös kultur med genuin teamkänsla och utrymme för olika personligheter
Arbetsuppgifter
Rollen innebär att hantera inkommande supportfrågor och tekniska problem, från enkel felsökning till att vägleda användare genom system och applikationer, med målet att säkerställa hög användarnöjdhet.
- Besvara inkommande supportärenden via telefon och e-post
- Felsöka och lösa tekniska problem på första linjen
- Dokumentera ärenden och lösningar i vårt ärendehanteringssystem
- Ge användarsupport för system och applikationer
- Eskalera komplexa ärenden till andra supportnivåer
- Informera användare om status för pågående ärenden
Vi söker dig som
- Har god vana av datorer och ett starkt tekniskt intresse
- Är mycket serviceinriktad, lyhörd och trivs med att hjälpa andra
- Har ett professionellt och tydligt sätt att kommunicera
- Är nyfiken, vill utvecklas och kan ta ansvar för att driva ärenden framåt
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har
- Har körkort
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på lin04@academicwork.se. Ange annons-ID Q73KLA i mailet.

