
Studerande ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra
Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill få värdefull erfarenhet inom leverantörsreskontra? Vill du arbeta i en serviceinriktad organisation där struktur, lösningsfokus och självständighet premieras? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Stockholm
8 september
Deltid, 10 timmar/veckan
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Vi söker en studerande ekonomiassistent som vill ta sig an ett kvalificerat uppdrag inom leverantörsreskontra. I den här rollen får du möjlighet att utvecklas i ett internationellt företag med stark närvaro i Sverige.
Uppdraget passar dig som är i början av din karriär inom ekonomi och vill få praktisk erfarenhet i ett affärskritiskt område. Arbetet sker på deltid (ca 10 timmar i veckan), och du kan anpassa tiderna flexibelt i samråd med kunden.
Arbetsuppgifter
Du kommer att stötta redovisningsavdelningen med främst leverantörsreskontrarelaterade uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter:
- Fördela inkommande fakturor till rätt granskare i systemet
- Säkerställa att fakturor har korrekt referens och följa upp felaktiga fakturor
- Ha kontakt med leverantörer vid otydligheter eller saknad information
- Skicka påminnelser till granskare vid förfallna eller oklara fakturor
- Hantera leverantörs-mailbox: sortera, vidarebefordra och agera på ärenden
- Registrera nya leverantörer i systemet samt uppdatera leverantörsinformation
- Stötta under månadsbokslut tillsammans med teamet
Uppgifterna är till viss del repetitiva, men kräver stor noggrannhet och ansvarskänsla.
Vi söker dig som
- Studerar ekonomi på universitet/högskola och har minst 1,5 år kvar av studierna
- Har ett intresse för leverantörsreskontra och vill få erfarenhet inom området
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
- Har god systemvana, gärna erfarenhet av Navision eller liknande affärssystem
- Är nyfiken, noggrann och har lätt för att ta egna initiativ
Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll tidigare.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande – Du säkerställer att uppgifter blir gjorda i tid och med hög kvalitet
- Ordningsam – Du har koll på detaljer och arbetar strukturerat
- Målmedveten – Du arbetar självständigt mot uppsatta mål
Övrigt
- Start: 8 september
- Distansarbete: Möjligt efter introduktion
- Omfattning: 10 timmar i veckan som fördels flexibelt i samråd med kunden.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Susanna Humbla eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: NQWCOG