Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: LJBQNP
Kappahl Sverige AB

Studerande servicedeskmedarbetare till KappAhl!

Letar du ett meriterande extrajobb inom IT och support vid sidan om dina studier? Har du det som krävs för att leverera service i världsklass? Om svaret är ja är det dig vi söker! KappAhl söker nu servicedesk-medarbetare och erbjuder dig möjligheten att få jobba för ett av Nordens ledande modekedjor, så brinner du för mode och IT är detta din chans att få in foten!

Kappahl Sverige AB

Göteborg

Oktober

Deltid, cirka 2 dagar/vecka

Konsultuppdrag

Om tjänsten

Som servicedesk-medarbetare hos KappAhl kommer du att få möjligheten att vid sidan av dina studier hjälpa KappAhls butiker i hela Norden med IT-relaterade problem. Tjänsten är ett flexibelt extrajobb där du arbetar ca 2 gånger i veckan enligt dina önskemål. Arbetet är förlagt 17-20.30 under vardagar samt 9-17.00 på lördagar & 9-13.00 på söndagar. Det förekommer även dagtid vissa veckor samt arbete under sommaren, det går således utmärkt att kombinera med studier. För att få en bra grund kommer du att inleda tjänsten med en gedigen introduktion.

KappAhl är ett av Sveriges ledande retailbolag inom klädbranschen. Det är ett företag som har varit med i matchen i över 60 år. KappAhl är ett bolag som har ca 400 butiker runt om i Sverige men också i Norge, Finland och Polen, med hundratusentals besökare i butikerna men också online.

Du erbjuds

  • Ett väl anpassat arbete till studierna
  • Möjlighet att få in en fot på ett stort bolag inom mode-industrin

Arbetsuppgifter

Som servicedesk-medarbetare kommer du att vara baserad på KappAhls huvudkontor i Mölndal. Teamet kommer att vara riktat mot att supportera KappAhls internpersonal från butikerna när det kommer till IT-relaterade problem från hela Norden via telefon och e-mail. Tjänsten passar dig som gillar att jobba självständigt och ge förstklassig service. Vidare tycker du det är kul att på ett pedagogiskt sätt lösa problem och tvekar inte på att hoppa in där det behövs.

Du kommer till exempel att:

  • Supportera butiksmedarbetare via telefon och e-mail
  • Registrera inkommande ärenden i Freshworks ärendehanteringssystem
  • Generell support av IT relaterade problem

Vi söker dig som

  • Studerar på universitet/högskola med minst 2 år kvar av dina studier
  • God problemlösningsförmåga
  • Grundläggande IT-kunskaper
  • Förmåga att kommunicera tydligt i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av liknande supportroller
  • Kunskap om ärendehanteringssystem
  • Intresse för ny teknik och digitala lösningar
  • Valt studier inom IT eller retail

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Social
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kappahl Sverige AB

Läs mer om KappAhl här!

Har du frågor?

Jennelie Ekbladh eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: LJBQNP

Norsktalande Customer Support till välkänd ljudboksplattform!

Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro, Linköping, Umeå, Luleå

Deltid

Konsultuppdrag

för 21 timmar sedan