
Supply Chain Coordinator till Novartis!
Novartis söker nu en Supply Chain Coordinator till deras nordiska team, där du kommer tillhöra det svenska kontoret i Kista! Har du en bakgrund inom ekonomi, logistik eller inköp? Intresseras du av en bred roll där du får använda din förmåga att se detaljer och lösningar? Då läser du rätt annons! Du erbjuds "choice with responsibility" vilket innebär en roll med frihet under ansvar. Vi tillämpar löpande urval - välkommen med din ansökan idag!
Novartis Sverige Aktiebolag
Torshamnsgatan 48, Kista
Augusti
Heltid
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Novartis är ett multinationellt läkemedelsföretag som är högt rankat inom den globala läkemedelsindustrin och finns i över 140 länder, med HQ i Schweiz. De utvecklar, tillverkar och marknadsför originalläkemedel, generiska läkemedel och biosimilarer. Företagskulturen beskrivs som internationell och familjär, och det svenska kontoret är placerat i Kista.
Det nordiska SCM-teamet har kontor i varje land. Varje lands team träffas veckovis på kontoret men samarbetar mycket med varandra, där kontakten främst sker virtuellt blandat med kvartalsvisa träffar i något av de nordiska länderna. I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du arbeta operativt och ha en daglig kontakt med distributör, leverantörer och kollegor i andra avdelningar. Du kommer även att utvecklas genom att arbeta med projekt och S&OP-processer. Tjänsten är rätt för dig som är intresserad av att förstå helheten i logistikkedjan och som uppskattar att hitta lösningar vid eventuella störningar i systemen. I rollen kommer du rapportera till sverigechefen.
Du erbjuds
- En gedigen introduktion av seniora kollegor, samt instruktioner för de mer avancerade rutinerna/arbetsuppgifterna.
- En roll som ger dig meriterande erfarenhet inom Supply Chain där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter i en händelserik bransch.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår operativt arbete med inköpsordrar, lagerövervakning, fakturering och stöd i projekt, vilket ger en bred förståelse för logistikkedjan.
- Lägga inköpsordrar, övervaka lagernivåer och inkommande leveranser.
- Säkerställa att systemen stämmer överens samt analysera avvikelser och trender.
- Ansvara för att aktuella regler och ramverk efterlevs.
- Fakturering och kontaktperson till distributör.
- Fungera som stöd i projekt och S&OP processer.
Vi söker dig som
- Har en högskoleutbildning inom ekonomi eller ingenjör med inriktning logistik, management, supply chain eller inköp.
- Alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter.
- Har mycket god datavana inom Excel.
- Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken används dagligen.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av SAP och/eller annat ERP-system.
- Tidigare erfarenhet inom läkemedelsbranschen.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Ansvarstagande
- Självgående
- Samarbetsvillig
Övrig information:
- Start: Augusti.
- Omfattning: Konsultuppdrag på heltid, fram till slutet av mars 2026, med viss möjlighet till förlängning vilket följs upp löpande.
- Arbetstider: Mån-fre, 38,45h/vecka.
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Evelina Karlsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv4@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: HFIBT6