
Ekonomiassistent sökes!
Vill du bredda och vässa dina kunskaper inom ekonomi och administration? Ta då chansen att söka rollen som ekonomiassistent till en av Sveriges ledande mobiloperatörer. Vi jobbar med löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!
Stockholm
Mitten av november
Heltid, 40h/vecka
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund som är en av Sveriges ledande mobiloperatörer med visionen att skapa en bättre uppkopplad värld. De erbjuder innovativa lösningar inom mobiltelefoni, bredband och digital kommunikation – både för privatpersoner och företag. Arbetet kommer endast att ske på plats på deras fina kontor i södra Stockholm.
I denna roll ingår du i ett team om tre personer som tillsammans ansvarar för det löpande arbetet med leverantörsfakturaflödet – från att administrera godkända inköp av verksamheten till att fakturorna tas emot och betalning sker. Rollen är en del av Accounts Payables, en servicefunktion inom ett större Finance-team, vilket innebär nära samarbete med både interna och externa intressenter. Du förväntas arbeta strukturerat och systematiskt och tillsammans med teamet kunna prioritera och fokusera på rätt uppgift i rätt tid i linje för att nå uppsatta mål och deadlines.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work med start i mitten av november. Perioden avser 6 månader och om intresse finns samt att alla parter är nöjda med samarbetet kan det finnas möjlighet till förlängning.
Du erbjuds
- Introduktion, utveckling och ständigt lärande
- Stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
- Ha en roll där du får utnyttja hela din kunskapspalett och i ryggen har du en trygg arbetsgivare och ett stöttande team
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom Accounts Payables kommer du att hantera hela leverantörsfakturaprocessen, från registrering till betalning, samt hantera inkommande förfrågningar och uppföljning av fakturor. Du säkerställer att alla arbetsuppgifter utförs enligt gällande rutiner och policys.
- Kontering och ankomstregistrering av fakturor i Oracle ERP
- Inskanning av fakturor samt utskick för godkännande och inleverans
- Matchning mot inköpsorder
- Periodisering
- Förberedelse och skapande av betalningar enligt gällande rutiner
- Registrera inkomna IPR:er och kommunicera PO-nummer till beställare
- Hantering av inkommande förfrågningar via gemensam mailinkorg
- Uppföljning och utredning av förfallna fakturor
Vi söker dig som
- Har en gymnasial utbildning inom ekonomi
- Har ett intresse för ekonomi
- Har en god dator- och systemvana, främst inom excel
- Du kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska, då kommunikation sker på båda språken
Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna ekonomiassistent
Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen förväntas du på ett självständigt sätt kunna planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt och produktivt sätt utifrån målsättningar, strategier och företagskultur. Du förväntas också ha ett systemintresse och en god slutledningsförmåga som gör att du har lätt för att förstå hela flödet på en detaljerad nivå. Vidare är du:
- Positiv och prestigelös – Du har en lösningsorienterad inställning och en tydlig “I can do it”-attityd som bidrar till en god laganda.
- Strukturerad och organiserad – Du arbetar metodiskt och har lätt för att skapa ordning även i komplexa arbetsflöden.
- Informationsstark – Du har lätt för att ta in, förstå och hantera information på ett effektivt sätt.
- Ansvarstagande och initiativrik – Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dem framåt med eget initiativ.
- Flexibel och anpassningsbar – Du har förmåga att omprioritera och ställa om när förutsättningarna förändras.
- Noggrann och detaljorienterad – Du har öga för detaljer och är skicklig på att upptäcka och korrigera avvikelser.
- Kvalitetsmedveten och effektiv – Du upprätthåller hög kvalitet även vid repetitiva arbetsuppgifter och arbetar effektivt utan att tumma på noggrannheten.
Övrig information:
- Vi kommer genomföra UC-kontroll och begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten vid eventuell anställning.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på stv1@academicwork.se. Ange annons-ID SJW5KM i mailet.