
Ekonomiassistent till Edtech-bolag!
Vår klient är ett prisbelönt Edtech-bolag som revolutionerar barns läsförmåga med egenutvecklade mjukvaror, baserade på forskning om dyslexi. De erbjuder en dynamisk miljö i nyrenoverade kontor i centrala Stockholm med ett engagerat och positivt team.
Stockholm
Omgående
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Denna roll innebär att vara en central del av vår kunds organisation som består av sju engagerade medarbetare, där du primärt kommer att samarbeta med VD och extern redovisningsbyrå. Du kommer att ansvara för ekonomisk administration, löpande redovisning och rapportering , vilket bidrar till bolagets strategiska utveckling.
Du erbjuds Vår kund erbjuder dig en central roll i ett engagerat och positivt team, med möjlighet att växa professionellt i nyrenoverade kontor på en co-working space i centrala Stockholm. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå 6 månader initialt. Vår kund har en hybrid arbetsplats där man förväntas jobba från kontoret tisdagar och torsdagar.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta operativt med bolagets löpande ekonomi. Du kommer vara ytterst ansvarig för den löpande redovisningen och därav är det av stor vikt att du trivs med att arbeta självständigt.
- Ekonomisk administration av kundfakturering, fakturafrågor och betalningar
- Avtalsadministration och hantering av kundinformation i backoffice-system
- Arbeta med interna ekonomiska rapporter till ledning och styrelse
Vi söker dig som
- Har högskoleexamen inom ekonomi
- Har mycket god förståelse för ekonomisk redovisning
- Har några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent, controller eller i motsvarande roll
- Har grundläggande kunskap om B2B SaaS som affärsmodell
- Har avancerade kunskaper i Microsoft Excel och god datorvana
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift då bägge språk används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Kunskaper i norska
- Erfarenhet av system som Younium, Fortnox, Zeroheight eller PCG
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Är noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerad
- Har mycket god samarbetsförmåga
- Självgående och trivs med självständigt driva arbetet framåt
- Lätt för att lära dig nya IT-system
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på stv1@academicwork.se. Ange annons-ID HBHDZE i mailet.