
HR- och löneadministratör till spännande uppdrag!
Vill du vara med och bidra till en verksamhet som står inför spännande förändringar vad det gäller både systemstöd och organisationskultur? Vi letar just nu efter en HR administratör med fokus mot löneadmin till ett uppdrag på 3 månader med möjlighet till förlängning!
Stockholm
Början av Augusti
Heltid, 3 månaders visstidsanställning med möjlighet till förlänging
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
I denna roll kommer man bli en viktig del för att kunna frigöra tid till utvecklingsarbetet som sker i organisationen genom att fokusera på löneadministration, administration och arkivering.
I rollen kommer du att arbeta nära hela organisationen, där du är ett viktigt stöd vid nyanställningar och förändringar som sker löpande i verksamheten. En stor andel av de anställda arbetar på tim- eller deltidsbasis, vilket innebär ett kontinuerligt inflöde av administrativa ärenden och behov av snabb och noggrann hantering.
För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, flexibel och noggrann – samtidigt som du är en person som trivs med att samarbeta med andra. Du blir en del av HR-enheten och rapporterar till HR-chef.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du framförallt arbeta med löneadministration i företagets lönesystem Primula. Du kommer även få arbeta med övriga administrativa arbetsuppgifter, som att administrera anställningsavtal, stötta i schemaläggningsarbete och arbeta med övriga administrativa uppgifter där det behövs.
Vi söker dig som
- Har god erfarenhet och kan arbeta självgående med löneadministration, fördelaktigt om du har erfarenhet av lönesystemet Primula
- Har 1-2 års erfarenhet av HR administrativt arbete
- God förmåga att planera och strukturera arbetet
- Erfarenhet av att arbets med schemaläggning, där det är fördelaktigt om du arbetat i systemet Quinyx
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av lönesystemet Primla
- Erfarenhet av schemaläggningsystemet Quinyx
- Erfarenhet av att arbeta med statliga anställningsavtal
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Tillitsfull
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
- Respektfull
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Fanny Lundbäck eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: OI24CI