
Inköps Support till Teknikföretag
Vår klient söker en driven Inköps Support som vill vara en del av ett team som ständigt strävar efter att optimera och effektivisera sina inköpsprocesser. Detta är en unik möjlighet att bidra med din expertis inom datahantering och compliance i en dynamisk miljö.
Jonsered, Göteborg
2025-11-03
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
I denna roll som Inköps Support kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa smidiga inköpsprocesser. Du kommer att assistera inköpsfunktionen med en rad administrativa uppgifter, datahantering och efterlevnad, vilket bidrar till en effektiv och optimerad sourcing. Detta är inledande en roll som konsult på 6 månader med goda chanser till förlängning.
Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta i en internationell organisation
- Få nätverka med flertalet avdelningar med kompetenta kollegor
Arbetsuppgifter
Som Inköps Support kommer du att hantera en variation av uppgifter, från leverantörskoordinering och RFQ-hantering till att uppdatera leverantörsregister och stödja Category Managers. Du kommer att arbeta med att säkerställa efterlevnad av regler och att identifiera processförbättringar.
- Assistera inköpsprocessen genom att koordinera med leverantörer och interna intressenter.
- Koordinera RFQ:er till leverantörer, säkerställa smidig kommunikation och uppföljning.
- Stödja Category Managers med administrativt och inköpsrelaterat bistånd.
- Kontakta leverantörer för att säkerställa efterlevnad av tullar, hållbarhetskrav och materialöverensstämmelse.
- Underhålla och uppdatera leverantörsregister i system för att säkerställa datanoggrannhet.
- Implementera nya leverantörer i masterdata- och ERP-system.
- Samarbeta med teammedlemmar för att identifiera och implementera processförbättringar.
Vi söker dig som
- Har godkänd eftergynmasial utbildning inom relevant område
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll
- Har insikt i inköpsprocesser och arbetat med detta tidigare
- God kommunikations- och samarbetsförmåga på både svenska & engelska
- God kunskap i datahantering (Excel-kunskaper).
Det är meriterande om du har
- Arbetat inom tekniskmiljö sedan tidigare Kunden lägger stor vikt vid personlig lämplighet, med fokus på förmågan att samarbeta och bygga goda relationer, ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt samt en hög grad av självständighet, initiativ och servicekänsla.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Social
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på gbg01@academicwork.se. Ange annons-ID HKYG1H i mailet.