Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 1NEWGN
Bain & Company Sweden AB

Kontorsassistent till Bain Stockholm

Som kontorsassistent på Bain & Companys Stockholmskontor kommer du att vara en nyckelperson inom Functional Professional Staff. Du spelar en avgörande roll i att säkerställa att Bains arbetsplats fungerar smidigt i det dagliga – med ansvar för allt från reception och kontorsservice till interna evenemang och introduktion av nya medarbetare.

Bain & Company Sweden AB

Stockholm

Omgående, enligt överenskommelse

Heltid

Rekrytering

Om tjänsten

I rollen som kontorsassistent är du en viktig intern servicefunktion och en central del av kontorets dagliga drift. Ditt främsta ansvar är att kontorsytor, reception och lokaler fungerar effektivt och professionellt. Rollen sträcker sig bortom traditionella kontorsuppgifter och kan även inkludera andra förekommande uppgifter, som exempelvis stöd vid rekrytering, marknadsföring, evenemangsplanering, IT-support (TSG) samt andra interna projekt.

Du arbetar i receptionen och är ofta första kontaktpunkt för besökare och kollegor. För att lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och ha ett starkt fokus på service. Du ansvarar för att upprätthålla Bains höga standard för receptionsmiljön och säkerställa att alla medarbetare och besökare får ett professionellt bemötande. Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta strukturerat, med ett positivt förhållningssätt även under tidspress.

OBS! Alla ansökningar ska bestå av CV och personligt brev på engelska, och ansökningar på svenska kommer inte att övervägas. Delar av rekryteringsprocessen kommer att ske på engelska.

Arbetsuppgifter

Reception

  • Ta emot och välkomna besökare
  • Bemanna receptionen enligt riktlinjer
  • Svara i telefon på ett professionellt sätt
  • Beställa bud och taxi
  • Boka konferensrum och beställa catering
  • Ha koll på säkerhetssystem, nycklar och larm – samt kunna instruera andra

Kundaktiviteter och intervjuer

  • Förbereda mötesrum för intervjuer och kundmöten
  • Beställa lunch/middag till team- och kundmöten
  • Hjälpa till med utskrifter och inbindningar vid behov

Kontorsmiljö

  • Säkerställa att kontoret, bestående av reception, mötesrum, gemensamma ytor, förråd och kök (inkl. diskmaskin och kaffebryggare) är representativa och välutrustade
  • Beställa kontors- och köksmaterial enligt budget
  • Underhålla maskiner (kaffemaskin, skrivare etc.), genomföra mindre arbeten (till exempel byta glödlampor eller toner) på egen hand alternativt kontakta service vid behov
  • Koordinera städleverantörer och hantera eventuella problem
  • Vara en del av kris- och brandskyddsgruppen

Mat och kontorsmaterial

  • Hålla koll på och beställa mat och förbrukningsvaror
  • Säkerställa att lagren är välfyllda
  • Organisera frukostar och middagar vid behov
  • Beställa mat till interna och externa möten

Teknisk support (TSG)

  • Hantera IT-utrustning i mötesrum

Rekrytering, evenemang och introduktion

  • Stödja vid introduktion av nya medarbetare
  • Hjälpa till vid rekryterings- och marknadsföringsevent
  • Andra ad hoc-uppgifter

Projektledning

  • Skapa goda relationer med externa leverantörer

Vi söker dig som

Personliga egenskaper

  • Representativ och professionell
  • Serviceinriktad
  • Proaktiv och självgående
  • Flexibel och van att hantera flera uppgifter samtidigt
  • Noggrann med öga för detaljer
  • En lagspelare

Kvalifikationer

  • God datorvana, särskilt i Microsoft Office (Outlook, Word, Excel, PowerPoint, Teams)
  • Erfarenhet av reception och ett serviceinriktat arbetssätt
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • God kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt
  • Strukturerad och effektiv

Denna rekrytering hanteras av Bain, och vi hänvisar alla frågor om rekryteringen till dem.

OBS! Alla ansökningar ska bestå av CV och personligt brev på engelska, och ansökningar på svenska kommer inte att övervägas. Delar av rekryteringsprocessen kommer att ske på engelska.

Bain & Company Sweden AB

Läs mer och ansök till tjänsten här!

Bli direktrekryterad till Bain & Company Sweden AB

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

people talking in front of computers

Har du frågor?

Sophie Markström eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 1NEWGN

HR administratör sökes till Stockholm

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 dagar sedan

Administratör till kommunal verksamhet

Farsta

Heltid

Konsultuppdrag

för 3 dagar sedan

Fund Desk Specialist - Back Office till en storbank!

Hötorget

Heltid

Konsultuppdrag

för 3 dagar sedan

Projektadministratör till ledande aktör inom energibranschen!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 vecka sedan

Techrekryterare till Talent Acquisition-teamet hos storbank!

Sundbyberg

Heltid

Konsultuppdrag

för 3 veckor sedan