
Kundtjänst till företag inom finansbranschen
Vår kund inom finans söker en konsult till Kundservice i Göteborg. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill samla erfarenhet inom försäkringsbranschen där du kommer ha goda utvecklingsmöjligheter och eventuell möjlighet till anställning, sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!Vill du vara en del av ett team som värdesätter kundnöjdhet och bidrar till affärsresultatet? Hos vår klient får du möjlighet att utvecklas och göra skillnad.
Göteborg
Omgående / enl. överenskommelse
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Du möter kunderna framförallt i telefon men även via chatt, säkra meddelanden och mejl. Ditt uppdrag handlar om att hjälpa kunderna, främst privatpersoner, med deras frågor och önskemål på bästa sätt kopplat till försäkringar samt kollektivavtalad försäkring. Företaget blir alltmer digitala i hur de når sina kunder, så det finns alltid något nytt att lära sig! Arbetet är förlagt 100% på plats på deras kontor och arbetstiderna är vardagar, kontorstider. Du kommer att få genomgå en introduktion där du varierar teori med praktik tillsammans med kollegor i ditt team. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara en viktig del av vårt team och ansvara för att ge våra kunder bästa möjliga service. Du kommer att hantera olika typer av kundförfrågningar och bidra till att lösa deras problem.
Du erbjuds
- Ett fräscht kontor med centralt läge mitt i City
- Möjligheter att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet
- Stabilt och attraktivt företag med givande interna utbildningar
- En hängiven konsultchef från Academic Work
Arbetsuppgifter
- Besvara kundförfrågningar via telefon, e-post och chatt
- Hantera och lösa kundproblem
- Registrera och dokumentera kundinteraktioner
- Bidra till förbättringar av kundtjänstprocesser
Vi söker dig som
- Har god kommunikativ förmåga i svenska & engelska tal och skrift då det krävs i båda det dagliga arbetet
- Är i början av din karriär inom kundtjänst eller likställt
- Starka kunskaper inom Office-paketet
- Har en godkänd eftergymnasial utbildning
Det är meriterande om du har
- Meriterande om du har arbetat inom försäkringar sedan tidigare
- Har en relevant eftergymnasial utbildning
- Har arbetat med skadehantering sedan tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Jennelie Ekbladh eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: SUZZLK