Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: AYOYZV
Company logo

Receptionist till kreativ arbetsplats i centrala Stockholm!

Är du en varm, lösningsorienterad och serviceinriktad person som älskar att skapa en välkomnande atmosfär? Nu har du chansen att bli en viktig del av ett globalt team som brinner för att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vår kund är ett globalt techbolag där innovation, kreativitet och rytmen i vardagen går hand i hand!

Stockholm

Augusti

Heltid

Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vi söker en Hospitality Concierge för vår kunds räkning till deras kontor i Stockholm för ett konsultuppdrag med start snarast, då vår nuvarande kollega går på föräldraledighet till november 2026. Tjänsten är på heltid, måndag till fredag, och du kommer att arbeta på plats. Som Hospitality Concierge är du den första personen våra medarbetare och besökare möter – oavsett om det är deras första dag eller en vanlig tisdag. Du spelar en nyckelroll i att skapa en positiv och minnesvärd upplevelse varje dag.

Du erbjuds

  • En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och forma arbetsplatsupplevelsen.
  • Möjlighet att arbeta i ett globalt team med högt engagemang och stark teamkänsla.
  • Ett uppdrag där du verkligen gör skillnad – varje dag.

Arbetsuppgifter

  • Skapa en varm och professionell välkomstupplevelse för alla som kliver in genom dörren.
  • Hantera receptionens dagliga rutiner, intern kommunikation och administration.
  • Stötta interna event och hjälpa till med logistik och uppsättning vid behov.
  • Hålla koll på interna kommunikationskanaler (Slack) och ärendehanteringssystem (Jira).
  • Säkerställa att kontorsmiljön – inklusive mötesrum och gemensamma ytor – alltid är i toppskick.
  • Koordinera med leverantörer och följa upp serviceavtal kopplade till receptionen.
  • Ansvara för rumsbokningar och gästservice.
  • Bidra till kvalitetskontroller och förbättringsinitiativ inom vår hospitalitytjänst.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av reception, kundservice eller liknande roll.
  • Är självgående, strukturerad och har ett öga för detaljer.
  • Trivs i en snabbföränderlig miljö där samarbete och kommunikation är A och O.
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Filippa Danell Karlberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på filippa.karlberg@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: AYOYZV

Projektadministratör till ledande aktör inom energibranschen!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 11 timmar sedan

HR- och löneadministratör till spännande uppdrag!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ)

Vi söker hyresadministratör till K2A

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ)

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 vecka sedan

Techrekryterare till Talent Acquisition-teamet hos storbank!

Sundbyberg

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 veckor sedan

Zemol AB

Administrativ koordinator till Zemol i Stockholm

Zemol AB

Vasagatan 13, Sundbyberg

Heltid

Rekrytering

för 3 veckor sedan