
Teknikintresserad student till jobb inom support!
Nu söker vi dig som vill ha ett meriterande extrajobb som Teknikersupport. Du arbetar cirka två dagar i veckan och säkrar sommarjobbet! Dina arbetsuppgifter innebär framförallt att svara på inkommande samtal och mail från tekniker ute i fält som arbetar med landets fibernät. Hos vår kund är trivselfaktorn hög och jobbet går utmärkt att kombinera med studier. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!
Centrala Karlstad
Snarast möjligt
Deltid, Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
I rollen som Teknikersupport arbetar du kundfokuserat och supporterar tekniker runtom i landet. Du har dagligen kontakt med entreprenörer och kollegor och får därför stor nytta av din sociala och serviceinriktade sida. Dessutom kommer du även i kontakt med en spännande bransch och har goda möjligheter att i framtiden utvecklas hos vår kund som arbetar med olika tekniska lösningar.
Du erbjuds
- Flexibla arbetstider ca. två dagar i veckan och ett perfekt sommarjobb.
- Meriterande arbetsuppgifter där du kontinuerligt utvecklas genom interna utbildningar.
- Möjligheten att dryga ut studentkassan och ditt CV inför framtiden.
Arbetsuppgifter
- Svara på inkommande samtal via telefon och dator.
- Hjälpa entreprenörer som arbetar i fibernätet runtom i Sverige med supportärenden.
- Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem.
- Dokumentera de ärenden du tar emot och uppdatera register.
- Genomgå omfattande utbildning i början av din anställning och löpande för att utvecklas i din roll och kunna ta hand om komplexa ärenden.
Vi söker dig som
- Studerar en teknisk eftergymnasial utbildning vid universitet eller högskola och har minst två år kvar av dina studier.
- Har god dator- och systemvana.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice.
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Alltid kommer kunna lägga dig tillgänglig minst 2 dagar per vecka.
- Är villig att genomföra en omfattande säkerhetsprövning då denna tjänst är säkerhetsklassad.
Det är meriterande om
- Du tidigare har arbetat med teknisk support i någon form, alternativt har arbetat i en teknisk roll där du supporterar kollegor, kund eller entreprenör.
- Du har erfarenhet från telekombranschen.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: 2 dagar i veckan
- Placering: Karlstad
- Arbetstid: 08.00-16.30 men kan variera något.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på kar01@academicwork.se. Ange annons-ID DC7OQL i mailet.