Bonava söker junior 1st line support!
Vill du kickstarta din IT-karriär i en internationell och hållbar organisation? Bonava söker nu en serviceinriktad och nyfiken junior 1st line support till deras huvudkontor i Stockholm. Hos dem får du möjlighet att växa i en modern Microsoft 365-miljö och vara en viktig del av deras dagliga IT-support. Bonava är en ledande bostadsutvecklare i Europa med verksamhet i sex länder och ett starkt fokus på hållbarhet, innovation och långsiktigt värdeskapande. Här får du chansen att bidra till en organisation som utvecklar framtidens grannskap – samtidigt som du utvecklar din egen kompetens.
Bonava AB (publ)
Stockholm
Januari 2026
Heltid, 8-17.00
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som 1st line support kommer du att vara den första kontakten för Bonavas interna medarbetare när det gäller tekniska frågor och se till att deras IT-miljö fungerar som den ska. Du arbetar nära den personen som idag ansvarar för IT-supporten på Bonava i Sverige, och tillsammans säkerställer ni att användarna får snabb och professionell hjälp. Rollen innebär att ge service, tillgänglighet och användarnöjdhet till våra användare inom Bonava.
Du erbjuds
- Bonava erbjuder en roll där du kan utvecklas inom lokal-IT och service-desk.
- En visstidsanställning på 6 månader med viss möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
Rollen som junior 1st line IT-support innebär att ge grundläggande teknisk support till användare inom organisationen, med fokus på deras Microsoft 365-miljö. Arbetet sker främst från kontoret i Stockholm.
- Hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem.
- Felsöka och lösa enklare problem med stort fokus på Microsoft 365 (t.ex. Teams, Outlook, SharePoint och OneDrive).
- Utföra grundläggande installationer och konfigurationer av datorer och användarkonton.
- Ansvara för utrustning i konferensrum och säkerställa att tekniken fungerar vid möten.
- Hantera beställningar av hårdvara och administration av användare i externa system (t.ex. Tele2).
- Vid behov eskalera mer komplexa ärenden till 2nd line.
Vi söker dig som
- God kunskap inom ärendehantering och IT-support.
- Erfarenhet av klienthantering och support för PC-miljöer.
- Kunskap om Office365-sviten.
- Grundläggande förståelse för nätverksteknik.
- Erfarenhet av att ge support via telefon och Teams.
- Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Rollen passar en person som är i början av sin IT-karriär, med intresse för IT, gärna Microsoft 365 och användarsupport. Du bör vara serviceinriktad, kommunikativ och händig, samt vilja utvecklas i en modern IT-miljö.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Bonava AB (publ)
Bonava är en ledande bostadsutvecklare i Europa som levererar hållbara och attraktiva bostäder på viktiga storstadsmarknader. Med 900 medarbetare i sex länder förvandlar vi mark till lyckliga grannskap. Bonava har sitt huvudkontor i Stockholm och dess aktier och gröna obligationer är noterade på Nasdaq Stockholm, vilket skapar långsiktigt värde för investerare och kunder.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på sth6@academicwork.se. Ange annons-ID YTFA7A i mailet.