Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 9NC38X
Company logo

Customer Service till ledande aktör inom drivmedelsbranschen!

Vill du ta nästa steg i en roll där service möter försäljning? Då är detta något för dig! Vi söker en Customer Service som kombinerar förstklassig kundservice med relationsbyggande säljsamtal. Ta chansen och ansök redan idag - vi jobbar med löpande urval!

Stockholm

Omgående

Heltid

Konsultuppdrag

Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

För vår kunds räkning söker vi en Customer Service där du blir en viktig del av ett spännande pilotprojekt och arbetar både proaktivt och kundfokuserat. Du kommer att kombinera att ge förstklassig service till både nya och befintliga kunder, samtidigt som du kontaktar passiva kunder för att stärka relationerna och minska kundbortfall.

Avdelningen Customer Support består av två team: Customer Service och Backoffice & Claims. Customer Service består av åtta medarbetare och hanterar kundfrågor och erbjuder professionellt bemötande, medan Backoffice & Claims ansvarar för kundadministration och reklamationer. Tillsammans säkerställer de en högkvalitativ kundupplevelse.

Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work som sträcker sig till 31/12-2025.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att ringa välkomstsamtal till nya kunder för att hjälpa dem komma igång med sina kort och informera om tilläggstjänster. Du kommer även att kontakta passiva kunder för att stärka relationen och minska kundbortfall. Rollen innefattar dessutom viss hantering av inkommande samtal.

Vi söker dig som

  • Har en avklarad gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
  • Har goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel
  • Har erfarenhet av försäljning, after sales eller kundservice
  • Har god telefonvana
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Goda kunskaper inom drivmedels- eller närliggande bransch, exempelvis åkeri-/transportbranschen
  • Grundläggande kunskaper i företagsekonomi

Som person är du en driven person med en positiv inställning och ett framåtlut. Du har en stark kommunikationsförmåga, vilket är avgörande för att effektivt hantera kundförfrågningar och bygga långsiktiga relationer. Du är lösningsorienterad och trivs både med att arbeta självständigt och i team. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Motiverad och drivs av goda resultat
  • Positiv inställning
  • Lösningsorienterad
  • Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer
  • Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Fanny Lundbäck eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 9NC38X

First Line Support till ledande Drivmedelsbolag

Bromma Blocks

Heltid

Konsultuppdrag

för 6 timmar sedan

Zendr AB

Kundtjänstmedarbetare till Zendr

Zendr AB

Frösundaviks allé 15, 169 70 Solna

Heltid

Rekrytering

för 3 dagar sedan

Stena Recycling AB

Kundsupport till Stena Recycling

Stena Recycling AB

Äggelundavägen 7, Järfälla

Heltid

Konsultuppdrag

för 3 dagar sedan

IT-supporttekniker för sommaruppdrag i Norrort

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 veckor sedan

Serviceinriktad IT-supportmedarbetare

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 4 veckor sedan

Servicedeskmedarbetare till stor aktör

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 månad sedan