
Ekonomiassistent till leverantörsreskontra hos Peab!
Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Det finns nu en möjlighet för dig att ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm. Ansök redan idag och få en fot in i ett stort och spännande bolag! Vi går igenom urvalet löpande.
Peab AB
Vallhall Park, Ängelholm
September/oktober eller enligt överenskommelse
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Peab är ett bösnoterat bolag med en väletablerad verksamhet och ett stort hjärta. Som branschledande i Norden fortsätter Peab att fokusera på att ligga i framkant med sina 13 000 medarbetare. Ekonomiavdelningen arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda. Här finns det ett stort engagemang med spetskompetens!
Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Vi söker dig som är intresserad av att ta sig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra, i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Peab kommer du till exempel att:
- Sköta leverantörsreskontra
- Genomföra månadsavtämningar
- Hantera utbetalningar och upplägningar av leverantörer
- Hantera påminnelser
- Arbeta med momsfrågor
Vi söker dig som
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH eller liknande
- Har ett tydligt intresse för ekonomi
- Har en god datorvana och därmed snabbt kan lära dig nya system
- Är obehindrad i engelska och svenska i tal och skrift, då svenska är språket som används på företaget och kontakt med engelsktalande leverantörer/intressenter kan förekomma
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ett liknande arbete sedan tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Samarbetsinriktad
Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Peab AB
Har du frågor?
Nellie Engström eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: KL34E4