
Kickstarta din karriär inom finans! Nyexaminerade ekonomer!
Fixed Income Settlements Specialist – Svensk storbank i Stockholm med team baserat i Vilnius
Är du nyutexaminerad och redo att ta första steget in i finansvärlden? Har du öga för detaljer, är analytiskt lagd och vill arbeta i en internationell miljö? Då är det här din chans att börja din karriär i en av Sveriges största banker i en långsiktig och utvecklande roll!
Hötorget
Augusti/September enligt överenskommelse
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som Fixed Income Settlements Specialist blir du en del av bankens centrala back office-funktion inom värdepappershandel, med särskilt fokus på obligationer och andra räntebärande instrument. Du arbetar nära ett erfaret team som är baserat i Vilnius där du rapporterar till din närmsta chef och göra regelbundna affärsresor för samarbete och kompetensutbyte. Det här är en långsiktig roll där du får en bred inblick i den globala finansmarknaden, utvecklar specialistkompetens
Du erbjuds
- En långsiktig och utvecklande roll i en av Sveriges ledande banker
- Möjlighet att bygga specialistkompetens inom finans och settlements
- En internationell arbetsmiljö
- Affärsresor till teamet i Vilnius
Arbetsuppgifter
- Säkerställa korrekt och tidsenlig avveckling (settlement) av affärer med räntebärande värdepapper
- Arbeta med daglig matchning och bekräftelse av affärer
- Följa upp och lösa eventuella avvikelser i settlement-processen
- Bidra till att effektivisera arbetssätt, förbättra processer och delta i förändringsinitiativ
Vi söker dig som
- Har en eftergymnasial inom ekonomi, finans, matematik eller liknande område
- Har ett stort intresse för finansmarknaden och vill lära dig mer om värdepappershandel
- Är strukturerad, noggrann och analytisk. Samt gillar att arbeta med detaljer
- Trivs en internationell miljö och behärskar engelska flytande i tal och skrift. Obs en del intervjuer kommer att ske på engelska i rekryteringsprocessen.
- Administrativ arbetslivserfarenhet
Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll
- Erfarenhet av att arbeta på bank
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Stresstolerant
- Stabil
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Karin Bergman eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 360ALR