
CRM Specialist till Samsung
Är du en strukturerad och självgående person med erfarenhet av CRM och digital marknadsföring? Vill du arbeta i ett högt tempo på ett globalt företag där du får vara med och driva datadrivna kampanjer och kommunikation? Då kan detta vikariat på Samsung vara rätt nästa steg för dig!

CRM Specialist till Samsung
Är du en strukturerad och självgående person med erfarenhet av CRM och digital marknadsföring? Vill du arbeta i ett högt tempo på ett globalt företag där du får vara med och driva datadrivna kampanjer och kommunikation? Då kan detta vikariat på Samsung vara rätt nästa steg för dig!
Samsung
Kista
Juli
Heltid, vikariat 1 år
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Som CRM Specialist på Samsung är du med och driver CRM-kommunikation och kampanjaktiviteter som stöttar arbetet med datadriven, kanaloberoende marknadsföring. Du arbetar nära CRM Lead samt samarbetar med kreativa team och externa partners, framför allt vårt externa byråteam i London. Du kommer att ansvara för exekvering av kampanjer, innehållshantering, segmentering, A/B-testning samt förbättringar utifrån insikter och data. Rollen kräver förmåga att ta ägandeskap för processer och projekt, ofta med snabba leveranser.
Hos Samsung får du mer än bara ett jobb – du får en möjlighet att växa. I deras CRM-team finns hög kompetens och stor vilja att dela kunskap, vilket gör detta till en perfekt miljö för dig som vill utvecklas vidare inom marknadsföring och digital kommunikation. För rätt person finns stora möjligheter att forma rollen och ta mer ansvar över tid.
Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader hos oss på Academic Work där du kommer jobba hos vår kund Samsung. Uppdraget har start i början av juli och det finns möjlighet till hybridarbete.
Arbetsuppgifter
- Planering, koordinering och exekvering av CRM-kampanjer
- Lansering av Go-to-market-planer och kampanjer inom B2C
- Briefing och samordning med MarCom och kreativa team
- Samarbete med externa byråer (t.ex. SDS i London)
- Säkerställande av QA-processer och korrektur
- Genomförande av A/B-testning och optimering av kommunikation
- Arbeta i CRM-systemet Adobe Campaign samt delsystem som Taxi
- Bidra till förbättring av arbetsmetoder baserat på data och insikter
- Segmenteringsarbete i samarbete med analytiker och externa partners
Vi söker dig som
- Har minst 3 års erfarenhet av arbete med CRM-kommunikation
- Har god förståelse för digital marknadsföring och e-handel
- Har erfarenhet av kampanjexekvering, marketing automation och A/B-testning
- Har vana att arbeta med digitala plattformar kopplade till CRM
- Har god vana av att samarbeta med olika intressenter i en internationell miljö
- Är flytande engelska i tal och skrift; nordiskt språk är meriterande
För att lyckas i rollen är du trygg i att arbeta i högt tempo och under snäva deadlines. Vidare är du:
- Strukturerad, organiserad och med stark egen drivkraft
- Självständig och ansvarsfull projektledare
- Effektiv, lösningsorienterad och resultatinriktad
- Snabblärd, stresstålig och bekväm med att hantera flera uppgifter parallellt
- Initiativrik och engagerad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Linnea Molnar eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: FL0KHR