
Finsktalande Inköpskoordinator
Är du en fena på arbetsuppgifter som kräver precision och söker en heltidsroll med administrativt ansvar? För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill vara en del av ett inköpsteams vardag. Läs mer nedan och ansök redan idag!
Stockholm
Omgående
Heltid, 40h/v
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som Inköpskoordinator kommer du att spela en viktig roll i vår klients inköpsprocess. Du kommer att arbeta nära leverantörer och interna intressenter för att säkerställa effektiva och kostnadseffektiva inköp.
Du erbjuds
Vi erbjuder en utvecklande roll i ett framgångsrikt företag med goda möjligheter till personlig utveckling.
Arbetsuppgifter
Som Inköpskoordinator får du agera i en viktig stödroll och bistå teamet i uppgifter som rör fakturering och orderhantering där en stor del av arbetet sker i SAP. För att trivas i jobbet förväntar vi oss att du har utmärk kommunikationsförmåga och en vilja att hjälpa andra samt tolerans för rutin och ett noggrant förhållningssätt till arbetet.
Du blir en del av ett kompetent team med erfarna kollegor där du ingår i ett internationellt team och arbetsgemenskap. Tjänsten erbjuder också en fantastisk möjlighet att fördjupa sig i inköpsteamets värld. Din arbetsplats ligger i Kista och vi hoppas att du kan komma till kontoret minst en gång i veckan, annars ges möjlighet till distansarbete.
Du kommer att bland annat:
- Skapa inköpsorder i SAP-systemet
- Informationsuppdateringar i systemet
- Arbetsuppgifter relaterade till hantering av fakturor och avräkningar
- Samarbete med leverantörer och andra intressenter
Vi söker dig som
- Har arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete
- Har mycket goda kunskaper i finska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har kunskap i Officepaketet Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av att arbeta i SAP
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kommunikativ
- Serviceinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Lizette Wiedel eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: IFKIQW