
Vikariat för Nationell koordinator till Baker Tilly Sverige!
Baker Tilly Sverige söker nu en engagerad nyckelspelare för ett spännande vikariat! I denna roll får du en central position i huvudkontorets verksamhet och arbetar för att maximera värdet för deras medlemsbyråer. Vill du arbeta i en central och varierad roll där du får samordna, skapa struktur och bidra till att ansvara för de administrativa delarna? Då har du hittat rätt! Vi ser fram emot din ansökan.
Baker Tilly Sverige
Malmö
Enligt överenskommelse. Men start senast i Januari
Heltid, Vikariat
Rekrytering
Om tjänsten
Arbetsplatsen
Baker Tilly Sverige är en del av Baker Tilly International-nätverket, med över 45 000 anställda globalt och erbjuder oberoende revisions- och affärsrådgivningstjänster över hela världen. Med 37 självständiga medlemsbyråer och över 800 medarbetare kan de erbjuda en omfattande portfölj av tjänster inom redovisning, revision, rådgivning och skatt. Som ett centralt huvudkontor spelar de en avgörande roll i att säkerställa smidig drift och stödja medlemsbyråerna. Trots deras storlek, har de skapat en platt organisation som genomsyras av prestigelöshet, där man som kollega får möjligheten att vara med och påverka.
Baker Tilly Sverige strävar efter att optimera ekonomiska och administrativa processer samtidigt som de främjar samarbete och utveckling, både inom det nationella och internationella nätverket. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö för medarbetarna inom de centrala funktionerna och genom att erbjuda värdefull support till medlemsbyråerna, har nätverket etablerat sig som en framgångsrik organisation som står starka på marknaden.
Rollen som nationell koordinator är ett vikariat på cirka ett år, en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas och samtidigt bidra i en ny och formbar roll. Här får du chansen att vara med och påverka, använda dina spetskompetenser och skapa värde i en organisation i ständig rörelse. Baker Tilly Sverige erbjuder en dynamisk och lärorik arbetsmiljö där du får utrymme att växa, ta ansvar och göra verklig skillnad.
Mer om rollen
Genom att arbeta nära olika interna kommittéer och vara den värdefulla kontaktpersonen för deras nationella nätverk, kommer du spela en ovärderlig roll i att stärka relationerna mellan deras nu 37 medlemsbyråer. Du blir en viktig länk i kedjan och får möjlighet att bidra med din insikt och kreativitet för att tänka utanför boxen. Dina idéer och förslag för förbättringsåtgärder och nya lösningar förväntas och uppmuntras, och du kommer även vara involverad i implementeringen av dessa för att effektivisera verksamheten.
Som en del av ditt ansvarsområde kommer du att vara den som driver strategin och arbetet kopplat till marknadsarbete, employer branding projekt, studentaktiviteter och sociala kanaler. Du kommer att optimera och utveckla deras närvaro och hemsida för att maximera deras synlighet och attraktivitet som arbetsgivare. Det är en spännande möjlighet att vara med och fortsätta forma företagets digitala närvaro och påverka hur de kommunicerar med sin målgrupp. Du kommer få utnyttja din kompetens för att skapa en meningsfull inverkan och forma din roll.
Dina arbetsuppgifter kommer variera, men till merparten innehålla:
- Samordna och hantera administrativa uppgifter såsom; fakturering, onboardning och rapportering
- Arbeta tätt med olika interna kommittéer, som exempelvis utbildningskommittén, för att stödja och koordinera aktiviteter och initiativ
- Agera kontaktperson och utveckla kommunikationen med medlemsbyråer på ett proaktivt sätt
- Arbeta med deras sociala kanaler och hemsida
- Bidra till att förbättra och effektivisera huvudkontorets processer och funktioner
Vi söker dig som
- Som talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis inom HR, marknad, service management eller ekonomi
- Erfarenhet av en roll som innefattar administrativa uppgifter
- Tidigare erfarenhet av Microsoft Office-paketet
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i en större organisation
- Erfarenhet av revisions- och redovisningsbranschen
- Erfarenhet av att planera, strukturera och samordna utbildningar
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Proaktiv och lösningsorienterad
- Självgående och initiativtagande
- Analytisk förmåga
- Serviceinriktad
- Har en god samarbetsförmåga
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Baker Tilly Sverige
Läs mer om Baker Tilly Sverige här!
Bli direktrekryterad till Baker Tilly Sverige
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på mal09@academicwork.se. Ange annons-ID JJQE9J i mailet.