
Administratör till globalt bolag
Vår kund är ett globalt bolag som verkar inom återvinning och avfallshantering och för deras räkning söker vi en administratör med omgående start. Du får möjlighet att bidra till en positiv arbetsmiljö och hantera viktiga administrativa uppgifter i en central funktion.
Om tjänsten
Vår kund är en global och ledande aktör inom återvinning och avfallshantering med kunder och samarbetspartners välden över. Vår kund har fokus på att utveckla hållbarhet och förebygga klimatförändring och främja miljön. Med flertalet anläggningar i landet hanteras och fördelas flera miljoner ton resurser årligen. Dem levererar skräddarsydda tjänster för att effektivt återföra material till det ekonomiska kretsloppet, vilket kraftigt minskar konsumtionen av naturresurser och bidrar direkt till att bromsa klimatförändringar. Kulturen präglas av ett starkt engagemang för hållbarhet och säkerhet, hög professionell noggrannhet och ett tätt samarbete mellan funktioner för att leverera dessa avancerade lösningar.
För vår kunds räkning söker vi en administratör för ett konsultuppdrag med omgående start. I rollen som administratör kommer din vardag att bestå av att svara i telefon och besvara mail, mestaadels från kunder men även från leverantör. Du är också bolagets ansikte utåt då du tar emot besökare och chaufförer i deras kundmottagning. Stora delar av de administrativa processerna sker i deras ERP-system där du bland annat lägger upp nya kundrelationer efter beställning från bolagets säljare samt skapar fakturaunderlag. Rollen innebär en variation av administrativa uppgifter som stödjer den dagliga verksamheten och bidrar till effektivitet. Vår kund har sitt kontor beläget i Kolbäck, Västerås, där du förväntas arbeta på plats på kontoret. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget är långsiktigt med goda chanser till överrekrytering direkt till vår kund.
Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du bland annat att arbeta med:
- Vara en central kontaktpunkt genom att hantera inkommande samtal och mejl
- Ta emot och hjälpa besökande kunder, avlämnare och chaufförer i kundmottagningen
- Väga in och ut leveranser samt hantera aviseringar
- Registrera nya kundrelationer på uppdrag av säljare
- Skapa och kvalitetssäkra fakturaunderlag
- Arbeta löpande i ERP-system för kundupplägg, vägning och fakturering
Vi söker dig som
- Har tidigare erfarenhet av administration, front office eller helpdesk
- Har god datorvana och har arbetat i ERP-system eller liknande
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har B-körkort och tillgång till bil
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från liknande roll
- Erfarenhet av fakturahantering/ekonomi
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Nyfiken
- Serviceminded
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på sth5@academicwork.se. Ange annons-ID D3VQYA i mailet.







