My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15103697

Sales assistant på deltid

Freemelt AB

Vill du kombinera dina studier med praktisk erfarenhet inom försäljning och samtidigt få möjlighet att utveckla dina färdigheter. Vi söker nu en driven och orädd person på deltid för start relativt omgående.

Ansök här

Företag: Freemelt AB

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Försäljning

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar/veckan

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Freemelt arbetar med att utveckla och tillverka avancerade 3D-metalldruckteknologier för industriella tillämpningar. Deras fokus ligger på att göra metall-3D-utskrifter snabbare, mer kostnadseffektiva och mer tillgängliga för olika industrier.

Nu söker de sin nästa Sales assistant på deltid. Du kommer att vara ansvarig för att boka möten med potentiella kunder och stötta säljrepresentanter i deras arbete. Man kommer att spela en avgörande roll i att utöka kundbasen och säkerställa att företaget når sina försäljningsmål. Freemelt har kontor i Mölndal där omkring 13 medarbetare kommer att bli dina kollegor. Förväntningarna på dig är att du kan jobba 1-2 dagar i veckan under kontorstider men flexibelt utefter dina studier.

Arbetsuppgifterna innehåller bl.a:

  • Använda de utarbetade leadslistor för att identifiera och kontakta potentiella kunder
  • Använda telefon som primärt kontaktverktyg för att boka möten med intresserade kunder
  • Dokumentera noggrant all kommunikation och uppföljning i aktuella system och verktyg

Vi söker dig som

  • Studerar en eftergymnasial utbildning samt har minst ett år kvar av studierna
  • Obehindrad i svenska i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet
  • Är tillgänglig för arbete ca 1-2 dagar i veckan
  • Har tillgång till egen dator för arbetet

Det är meriterande om du har

  • God affärsengelska då man kommunicerar med internationella kunder

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Självgående
  • Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Louise Wentzel eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15103697

Ansök här